Oude patronen kunnen loslaten en goede keuzes kunnen maken

Toen ik in aanmerking kwam met Neurofeedback, wist ik totaal niet wat ik hiervan kon verwachten en of het voor mij wel een toegevoegde waarde had.

Daar kwam ik snel achter na een gesprek met Edith. Dat het voor mij zeker een toegevoegde waarde had. Leren om anders te denken,  het brein te resetten zodat je oude patronen los kunt/ kan laten, waar ik altijd in tweestrijd zat.

Na 15 behandelingen is er een duidelijk verschil hierin, met keuzes te maken die voor mij goed zijn.
Ik merk dat er nog twijfels hierin nog zijn, maar door ze mij eigen te maken verdwijnen die twijfels ook.
Ik ben heel blij dat ik deze Neurofeedback therapie heb gedaan en zeker een bijdrage heeft geleverd in mij keuze te maken wat ik wil en dat is zeer belangrijk voor mij.

Dankjewel Edith, dat ik deze therapie bij jou heb mogen volgen.

Bedankt voor jou steun.

~Groetjes Annie S.~

Neurofeedback is voor onze zoon de juist ingeslagen weg

Na meerdere therapieën te hebben gevolgd, hebben wij op advies van onze orthopedagoog een vrijblijvende afspraak gemaakt met Edith van Montfort; Neurofeedbacktherapeut (BMC). Onze zoon, destijds 8 jaar oud heeft gediagnosticeerd ADD (aandacht-/concentratiestoornis), met een normaal IQ. Gezien we reeds ervaring hadden met Ergotherapie, Fysio schrijftherapie, maar ook alternatieve therapieën, waren we echter niet bekend met Neurofeedback. Aangeraden medicalisering voor kinderen (t.b.v. studieresultaten te beïnvloeden) zagen we als ouders als geen optie, alvorens alles te hebben geprobeerd. Na mij verder verdiept te hebben in artikelen over Neurofeedback  en gelezen te hebben dat bij AD(H)D evidence based; positieve resultaten aantoonbaar waren, dacht ik laten we maar eens zien of het baat!

We zijn inmiddels een jaar verder en mijn 9-jarige zoon heeft een 17-tal sessies gehad. Onze zoon geeft aan minder prikkels te ervaren, waardoor dit nu ook zichtbaar wordt in zijn persoonlijke groei als jongeman. Hij ervaart veel meer innerlijke rust. Ook op school is er een positieve groei te zien in zijn leerlijn. Hij heeft binnen een half jaar (ondanks de corona periode) meer groei laten zien dan binnen een half jaar normaal gebruikelijk is. ‘Een inhaalrace is zichtbaar begonnen.’ De leraren zien een meer geconcentreerde leerling, waarbij zijn motivatie en aandacht enorm zijn verbeterd. Het onleesbare gekriebel, is nu een leesbaar handschrift geworden. Onze zoon heeft weer plezier in school, en de leraren kunnen nog veel gerichter sturen op aandachtsgebieden binnen rekenen en taal, als gevolg van een betere concentratie.

Als kritische vader, kan ik alleen maar concluderen, dat neurofeedback voor onze zoon de juist ingeslagen weg is.

Groet,

~Vader Erwin~